dilluns, 3 de setembre del 2012

Pain, és pà, en francès.

© Carme Sala. Tots els drets reservats.

Començo a veure que són bastants els aspirants, a feines estables que mai arriben, que cansats de que els "sobri mes, a fi de sou" decideixen marxar a un altre país per mirar de treballar per fi, en allò pel que s'han preparat durant anys; i si no hi ha tanta sort, almenys marxar amb l'objectiu d'aprendre un ofici nou, davant la perspectiva d'un sou estable i una vida una mica menys gris del què avui ens pinta aquí. I ho entenc perfectament.

Aquest és el cas, d'una jove parella molt propera a mi, (que m'estimo molt) i a qui si no us sap greu, re-batejaré com a Marcel i Laura; a ells dedico avui aquest post:


D'aquí a unes setmanes, us imagino a la "Boulangerie" nova de trinca, aprenent com es prepara, es presenta i es ven el pà, en aquesta gran ciutat del Est de França.
El coixí que la tieta Conxita, us ofereix desde allà -tant en sentit literal com figurat- ha propiciat que el vostre projecte es convertís en realitat, però l'empenta li poseu vosaltres...que heu tingut clar, que en parella, obstacles com idioma i el canvi d'ofici s'afronten molt millor.
Segur que fa uns anys, cap dels dos haurieu pensat que el pà, representaria un canvi tan important en les vostres vides, però així van les coses.

Sé, que ja heu començat a preparar-vos per aquest viatge que té data de partida però no encara, de tornada i jo intueixo, que el Vox català-francès, ocuparà un lloc privilegiat entre les vostres coses: exactament entre la roba d'abric (que ja sabeu que allà fa molta rasca) i la il.lusió de poder treballar per fi, després de tant temps de buscar sense acabar de trobar;
L'expectativa de què, la nova situació us permetrà poder "baixar" sovint pel camí que condueix a casa, per retrobar-vos amb familiars i amics, ja sé que la porteu al "necessaire" junt amb els raspalls i la pasta de dents.   
Jo, al vostre lloc faria el mateix sense dubtar-ho; Per això, avui us volia desitjar molta sort a tots dos, en aquesta aventura que esteu apunt de començar...us la mereixeu!


Tieta Maleta


"Pain" es pan, en francés

Empiezo a ver que son bastantes ya los aspirantes, a un trabajo estable que nunca llega, que cansados de que les "sobre mes, a fin de sueldo" deciden largarse a otro país para conseguir trabajar por fin, en aquello para lo que se han preparado durante años; y si no hay tanta suerte, al menos, intentar aprender rápido el oficio que sea, si éste tiene perspectivas de convertirse en un sueldo estable y en una vida un poco menos gris de lo que hoy nos pinta aquí. Y lo comprendo perfectamente.

Este es precisamente, el caso de una pareja cercana a mi y a quién si no os importa re-bautizaré como Marcel y Laura; a ellos, dedico este post:


De aquí a unas semanas, os imagino en la "Boulangerie" recién inaugurada, aprendiendo como se prepara, se presenta y se vende el pan en esta gran ciudad del Este de Francia;
El colchón que la tía Conchita, os ofrece desde allí -tanto en sentido literal como figurado- ha propiciado que vuestro proyecto se convirtiera en realidad, pero el empujón lo dáis vosotros...que habéis decidido que, en pareja el resto de obstáculos como la lengua y el cambio de oficio se afrontan muchísimo mejor. Seguro que hace algún tiempo, ninguno de los dos hubiera imaginado que el pan, tendría un papel tan importante en vuestras vidas, pero así van las cosas...

Sé que ya habéis empezado a prepararos para este viaje que tiene fecha de partida pero, todavía no, de vuelta y yo intuyo que el Vox Catalán-Francés ocupará un lugar privilegiado entre vuestras cosas: exactamente entre la ropa de abrigo (no olvidéis que allí hace un frío que pela) y la ilusión de poder trabajar por fin,  después de tanto tiempo de buscar, sin encontrar nada.
La expectativa que la nueva situación os permitirá "bajar" a menudo por el camino que conduce a casa para reencontraros con familiares y amigos, ya sé que la lleváis en el neceser, junto a los cepillos y la pasta de dientes. 
Yo en vuestro lugar,  haría lo mismo sin dudarlo; Por eso hoy, os quería desear mucha suerte a los dos, en esta aventura que estáis a punto de empezar...os la merecéis!

Tía Maleta