dimecres, 7 de febrer del 2018

Meine Kabinenkoffer (la meva maleta de cabina)


De la meva darrera visita a Frankfurt, dos dies per feina i dos dies pel meu conte (aprofitant que ja hi era), n'he tret la conclusió que no em faria res passar-hi entre quatre i quaranta dies més, per acabar de fer-me una idea del que podria ser viure aquí (fantasia recurrent que aplico allà on vaig). Però com que no ha estat el cas, amb el què tinc ja m'apanyo per a fer un resumet del que m'ha agradat més de la ciutat per si a algú li pot servir de res.

Així que voilà, la meva Mini guia (totalment prescindible) per visitar Frankfurt amb poc temps

1. Frankfurt a peu

Ni metro ni bus. Definitivament aquesta és la millor manera per descobrir racons i establiments petits d'abast local amb personalitat pròpia que donen deu mil patades als gegants globals que omplen les ciutats d'arreu del món com Starbucks, Zaras i Ikeas de torn.
Així, anant del punt A al C, us topareu amb llibreries de segona mà, antiqüaris, forns de pa o curiosos restaurants vietnamites amb aforament per a 5 persones màxim dels que no veureu enlloc més; que dic jo,  ja que som a tants quilòmetres de casa es noti, vaja.

2. Goethe Haus

Per admiradors de Goethe o no, la visita a la Haus on va néixer val la pena. Els salons decorats amb papers pintats i tota classe de meravelles us farà sentir com si fóssiu dins una casa de nines de mitjans del s. XVIII. Lògic que amb tant confort el petit Goethe es pugués centrar en cultivar la sensibilitat que el va fer, més que famós, famosíssim a jutjar per l'enorme quantitat de retrats, bustos i escultures a la seva figura que hi ha a tot arreu.
D'haver viscut avui, Goethe tindria un instagram més plè de selfies que les Kardashians. No exagero; a la botiga del Museu hi trobareu una figureta de Playmobil en honor a la seva figura...un detall de bon gust que en matèria de souvenirs sempre és d'agraïr.

3. Fauna

La segona ventatja de caminar per la ciutat, és descobrir la seva fauna urbana:

En primer lloc, els corbs: la permanent companyia d'aquestes aus negríssimes i sorolloses que grallen sense parar desde arbres i teulats acaba sent simpàtica i tot. Són els responsables de reforçar l'estranya però agradable atmòsfera gòtica de la ciutat.
En segon lloc, el pardal assetjador de terrasses; no sigueu rancis i compartiu les molletes del vostre bretzel amb els típics pardals urbanites en versió súper-descarada. No temen la presència humana i són els "gorrons" més cuquis del planeta.
I en tercer i quart lloc, la comunitat de conills i esquirols de parc; Idèntics als nostres però evolucionats com els pardals per fer vida de ciutat i sobreviure entre l'espècie humana; sempre és una alegria trobar-te'ls estirant orelles i potes en una zona ajardinada amb tota naturalitat, igual que faries tu després d'una migdiada sota uns matolls.

4. Main

L' Eiserner Steg o pont de ferro és un dels diversos ponts que creuen el riu Main. Li diuen de ferro encara que en realitat és d'acer, fet que li permet d'aguantar estoïcament la ferralla acolorida dels candaus que els milers d'enamorats hi deixen cada dia, clàssica i típica tonteria que deu donar més d'un maldecap als serveis de manteniment del pont. El passeig fluvial al capvespre és espectacular. 

5. Caricatura Museum

Sorprenent i diminut museu dedicat al humor gràfic. Potser no a tothom li semblarà una visita imprescindible però amb les seves exposicions itinerants i la seva botiga al interior per a mi el Caricatura Museum va ser com entrar en un petit temple de reconeixement als dibuixos d'humor i els seus autors. Amen.

6. Gastronomia 

No només de cervesa i bretzels viuen els alemanys; la majoria de bars serveixen cafès expresso fets "a la italiana" i la reposteria que l'acompanya és temptadorament deliciosa. El Metropol Kaffeehaus am Dom a tocar del Museu de la caricatura és un local lluminós i clàssic d'atmòsfera bohemia on podeu demanar un tall de pastís de pastanaga o de llimona amb merenga per maridar el cafè, que si camineu com cal ja us anirà bé per recarregar energia.
Al barri de Bornheim, per degustacions més alcohòliques trobareu moltes tavernes i sidreries als voltants de Berger Straße on podeu tastar l' Apfelwein (sidra artesana) i acompanyar-lo amb especialitats culinàries alemanyes segons el vostre pressupost. I si sou vegetarians, a pràcticament tots els locals gastronòmics tenen un apartat de plats sense carn, sigui pizzeria de barri sigui gran restaurant.


7. Ecologia i sostenibilitat

Meravellada he quedat amb l'alt nivell de sostenibilitat de la ciutat; contenidors per separar vidre segons el seu color o aparells als súpers on s'abona el retorn dels envasos de plàstic per a poder ser reciclats.
Als aeroports, aquestes mateixes màquines de retorn d'envasos a l'entrada del punt d'embarcament (on Oh sorpresa! no es pot passar ni una innocent ampolleta d'aigua) són una mica diferents, no abonen el retorn del envàs, perquè aquest es converteix en un petit donatiu per a causes socials...astut, net i útil. De ser alcaldessa, jo m'ho copiava tot sense cap mena de vergonya, us juro.

I per últim, si us fa mandra caminar tant, sapigueu que la bicicleta és un mitjà estimat i respectat per tothom. Exactament igual que aquí vaja...





12 comentaris:

  1. Buenu. Ara que viatges pel món mundial i entres descarada a fer-me envidria al rocafort, deixo aquest comentari pensant que a mi cada lloc nou que visito també m'encanta, però sóc incapaç de treure-li tan suquillu com tu ni de llarg. Amb ganes de veure't i fer-te un petó, tuya forever, la moi

    ResponElimina
  2. Mira qui parla! Si jo n'he après de tu a treure el suquillo!! Que a mi no m'enganyes ;)

    Molt contenta de saludar-te reina i amb ganes com tu, de trobada i petó.
    Fortes abraçades from Sabadell!

    ResponElimina
  3. Sempre hi ha motius per anar a viure a Frankfurt. Diria que aquí tot ho estem fent pitjor.

    ResponElimina
  4. Jo fins i tot estaria disposada a suportar el fred...mira, avui mateix començo a fer pràctiques! ;)

    ResponElimina
  5. Boníssima aquesta mini-guia, a més d'original, està super ben escrita! t'hauries de plantejar de fer-ne professionalment. T'imagines, viatjant pel món, escrivint sobre el que veus, barrejat amb il.lustracions i fotografies fetes per tú també? ains! (jo ja m'hi veig!)
    Anna Viadas

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies Anna! Si m’ho estàs proposant, ja et dic que firmo ara mateix. T’hi apuntes? ;)
    Molt contenta de llegir-te aquí!
    Un petó fooort!

    ResponElimina
  7. Caram kiki!
    Jo que no acostumo a voltar gaire lluny del meu entorn,Catalunya,o algún indret de França,m'has fet venir ganes de veure aquesta ciutat alemanya de Frankfurt.
    Ens has deleïtat,amb un resum escenic,i de un recorregut perfecte,aquest amb l'imaginació... m'he sentit acompanyada tot travessant els parcs d'animalons sociables,d'olors de petits restaurants ,de passejades x carrerons on has vist dibuixos,cosetes artesanes i detalls de totes menes,excelents mostres de interés en museu o casa de Goethe..4 dies ben aprofitats..si noia!.et felicito x aquest petit guiatge.
    Bona aquesta nova maleta de cabina! Creix com tu a lo gran��
    Kial

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oooh quina il.lusió trobar-te avui aquí Kial! Ja veus que aquest cop, porto la maleta virtual més atapeïda que l'altra...i sort n'hi ha, sinó hauria pagat un bon sobrepès!
      Sort també de tenir-te avui de lectora senyora meva, benvinguda i bentrobada.

      Un petonàs dels grans, padrinota :)

      Elimina
  8. Coi de mossa !!!! Ara m´has fet venir ganes d´anar a pasturar per la Germany.
    Escriu, descriu que ho fas molt bé.

    Fulls Grocs

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fulls grocs, encara em queda molt per descobrir així que si hi vas abans que jo, espero la teva aportació ;)
      Com ho tens de cara a l'estiu? Si et fa mandra anar-hi sola, jo m'apunto eh? ;)

      Elimina
  9. Quan era jove m’hi vaig passar, el que tinc més record es dels seus gratacels, en aquella edat no havia vist res més alt que l’hotel Arts

    ResponElimina
  10. Tinc una anècdota d’aquests gratacels! El meu marit va visitar Frankfurt per primera vegada l’11 de setembre del 2001, just quan l atemptat de les Torres bessones de NY, i sempre explica que no podia deixar de mirar al cel per por que algún des-cerebrat se li ocurrís repetir el desastre...

    ResponElimina

Si has passat per aquí i vols afegir alguna cosa o donar la teva opinió, estaré molt contenta de llegir-te i fins i tot de contestar-te; Gràcies!