dijous, 25 de febrer del 2010

Aquarel.la i llapis




Aquest és el darrer encàrreg que he rebut, realitzat només amb llapis creta i aquarel.les...no es pot demanar menys. Quan estava apunt d'entregar-lo, no me'n vaig saber estar de fer un muntatge per veure com podria quedar penjat (tants anys d'empapar-me de revistes de decoració, havien de deixar alguna empremta, no?) La foto és d'Alfons Orriols, que sempre té una estoneta per ajudar-me...i no rondina mai. Gràcies Alfons!
 
 

Vaig partir d'aquest dibuix, fet ara ja fa uns anys, i del que n'estic molt contenta. El llapis i l'aquarel.la, són tan nobles, que no entenc com pot ser que a vegades me'n oblidi...
 
 
 
Tots els drets reservats


Aquest, publicat per l'editorial Busquets com a natalici, parteix del mateix esperit, però el contorn està fet en tinta xina enlloc de llapis, donades les petites dimensions del dibuix.






AQUARELA Y LÁPIZ


Éste es, el encargo más reciente que he recibido, realizado únicamente con lápiz creta y acuarelas...no se puede pedir menos. Cuando estaba a punto de entregarlo no supe resistirme a hacer un montaje para ver cómo quedaría colgado en una pared (tantos años de empaparme de revistas de decoración...¿tenían que dejar alguna huella, no?) La foto es de Alfonso Orriols, que siempre tiene un ratito para echarme una mano...y además no se queja nunca. Gracias Alfonso!
Partí de éste dibujo, hecho hace ya algunos años y del qué me siento muy orgullosa, cuando mi hija Martina empezaba a dar sus primeros pasos. El lápiz y la acuarela, son tan nobles que no comprendo cómo puede ser que a veces me olvide...

La tercera ilustración, (publicada por la editorial Busquets) parte del mismo espíritu, aunque el contorno del dibujo está hecho con tinta china, dadas las pequeñas dimensiones del dibujo.


PENCIL AND WATERCOLOR

The first picture shows my last assignment, done only with watercolors and pencil...nothing else. I wasn't able to resist taking one last picture of it before  I deliver it to it's new owner. I was inspired by another drawing I made many years ago dedicated to the first step's of my daughter. I wanted a clean look...and  for me, pencil and watercolors are the best way to get it. 
The last image, is from another illustration (this one published by Busquets brand in Spain, as a Birth Announcement) with the same spirit...I just changed the pencil by the ink, given that the small proportions of the illustration.

15 comentaris:

  1. Embolica-m'ho tot, que m'ho enduc, com diu aquell blog: la pediatra, el bebè, la nena que pensa... tu donant gràcies. Noia, embolica't tu, que t'enduiem cap a casa nostra :-))

    ResponElimina
  2. Ai que em posaré vermella!...com vols que no doni les gràcies amb aquests seguidors tan xulos que tinc! =^-^=

    ResponElimina
  3. Són unes il·lustracions molt maques. M'agrada la combinació d'acuarel·la i llapis :)

    ResponElimina
  4. Son precioses Carme , tens tota la raó que noble és el llapis jugant amb l'aquare.la....molts petonets de colors

    ResponElimina
  5. Ohhh! molt tendre... Saps que a mi m'encanta el de la Martina! Però tots són molt xulos, deu això de fer servir llapis, no ho sé però queden genials!
    He, he... vermella com als teus dibuixos que sempre els pugen els colors :)

    ResponElimina
  6. El llapis i el paper, són a la il.lustració el què el pa amb tomàquet a la gastronomia...un bàsic que tothom té a l'abast de la mà! Carme dixit. Moltes gràcies a totes!

    ResponElimina
  7. Felicitats, t'acabo de descobrir tot passant una d'aquelles tardes de divendres de blogs interessants, i no me n'estic de dir-t'ho. Els teus dibuixos són bonics, i tens molt de gust per la sel·lecció que fas d'altres il·lustradors.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  8. Xavier: Quina sort que hagi's topat amb la meva maleta! Tens un blog meravellós, i un web fantàstic plè de dibuixos preciosos i delicats...encara estic vermella de pensar que no et coneixia (quina vergonya!), ara ja ho tinc ben apuntat! Moltes gràcies i felicitats per la teva feina!

    ResponElimina
  9. què dolceta aquesta doctora!
    una abraçada!

    ResponElimina
  10. Hola! Llego a tu blog desde La Pintoreta, me han encantado tus ilustraciones y la delicadeza en las acuarelas. Volveré de nuevo, un placer conocerte. Buen dia :)

    ResponElimina
  11. Hola Mónica...bienvenida a éste humilde blog! Para mi es un placer tenerte aquí, tus dibujos me han parecido muy delicados, enhorabuena a ti también! Gracias por tu comentario ;-)

    ResponElimina
  12. Diria que aquest matí havia deixat un comentari.
    Deia que m'agradenn moltíssim els teus dibuixos. Reflexen tendresa, pau, serenitat, bondat, sabiduria... Gran artista Carme, segur que gran cor!

    ResponElimina
  13. Moltes gràcies Monty...m'has fet posar vermella!

    Si els meus dibuixos arriben a reflexar només alguna de les virtuts que descrius...ja em dono per satisfeta!

    Una forta abraçada,
    Carme.

    ResponElimina
  14. Quina passada la imatge de la doctora i la del bebè caient del cel! Fantàstic, felicitats!

    ResponElimina
  15. APANONA: Moltes gràcies, li tinc una especial estima a aquest dibuix perquè en fer-lo vaig recordar tots els pediatres que amb tanta cura es cuiden del petits, i que sovint ho fan amb tanta tendresa com professionalitat.

    Una abraçada!

    ResponElimina

Si has passat per aquí i vols afegir alguna cosa o donar la teva opinió, estaré molt contenta de llegir-te i fins i tot de contestar-te; Gràcies!