dilluns, 22 de març del 2010

Miroslav Sasek

Una de les coses que més m'agradaria fer (potser perquè fa molt de temps que no puc) és viatjar. Poder recorrer les grans capitals del món amb la meva família. Sentir-me guiri, i deixar-me meravellar per places, carrers i escultures vistes tants cops abans...a la televisió. És per això que fa un temps vaig caure meravellada davant l'extensa col.lecció de llibres del dibuixant txec Miroslav Sasek, que han estat reeditats darrerament, i del que se'n poden trobar versions d'algunes de les capitals més importants del món, com Roma, Londres, Nova York i un llarg etcètera...amb les il.lustracions plenes de detalls i color, que Miroslav feia amb tanta gràcia. Aquests llibres, realitzats durant la segona meitat del segle passat, mostren la detallada visió d'un artista en un món encara no-globalitzat que tants anys després resulta doblement divertida. Un tresor, que si encara no coneixeu, us convido a descobrir aquí.  

 "This is London"
 "This is Rome"



MIROSLAV SASEK


Una de las cosas que más desearía hacer (quizás porqué hace tanto tiempo que no puedo) es viajar. Recorrer las grandes capitales del mundo con mi pequeña familia...sentirme "guiri", dejarme maravillar por avenidas, plazas y monumentos tantas veces vistos antes...en la tele. Quizás por ello hace un tiempo quedé maravillada al descubrir la extensa colección de libros del dibujante checo Miroslav Sasek, que han sido reeditados en los últimos años y de los que se pueden encontrar versiones de algunas de las capitales más importantes del Mundo, como Roma, N.York, París...con ilustraciones llenas de detalles y colorido, que Miroslav hizo con tanta gracia durante la segunda mitad del siglo pasado y que muestran su detallada visión de un mundo aún no-globalizado que visto tantos años después resulta doblemente divertido. Si aún no conoceis a éste autor, os invito a conocerlo aquí.

"This is Venice"
Imatges extretes del Blog Enceneu els Llums!


MIROSLAV SASEK

One of my greatest wishes now, is to travel with my little family. To go over big capitals of the world, and let us be seduced by big avenues, and monuments many times seen...on TV. Maybe because we're not able to do it now, I fell charmed by this series of books from Czech artist Miroslav Sasek dedicated to some of the world's most important cities, like  Rome, Paris, New York, London among others with gorgeous and detailed illustrations. A  world's view from the mid twentieth Century, highly reccomended.

14 comentaris:

  1. Una petita meravella, com tot el que surt de la teva maleta. Gràcies per compartir-ho.

    ResponElimina
  2. Viendo sus ilustraciones te dan ganas de salir de casa con una maleta tan bonita como la tuya y viajar a las ciudades a las que nos invitas. besitos y feliz comienzo de semana. Tienen estos libros en la biblioteca y los disfruto cada vez que voy.

    ResponElimina
  3. Quina col·leció que va fer aquest bon home! Tota una joia. Uns dibuixos fantàstics. Gràcies pel descobriment :)

    ResponElimina
  4. Ana: Potser avui queda més justificat que mai, usar una maleta, per guardar aquestes acolorides guies de viatges...sí més no, mentre no pugui fer aquests anhelats viatges amb els meus...a mi també em semblen una petita meravella!
    :-)

    Mónica: La maleta es real...la compré en Etsy hace un tiempo, quizás pensando ya en alguna escapadita con los míos...de momento, no me ha servido para un viaje, pero ni te puedes imaginar lo que cabe en ella! :-)

    Lyn: Tota una joia sí, que segurament, com diu la Mónica es deu poder trobar en alguna biblioteca ben assortida...gràcies Lyn!

    ResponElimina
  5. Hola Carme! Ai, aquest blog que fas em té enamorada! Vaig aterrar-hi fa un parell de setmanes i tant les teves il·lustracions com tot el que hi penges m'agrada tant!
    I ara mateix se m'ha encès la bombeta... (és que pensava que em sonava tant el teu nom...), ets la Carme de Rocafort, oi? (potser m'equivoco... de totes maneres felicitats perquè tens un blog maquissim).

    ResponElimina
  6. Hola Marta! Quina il.lusió que hagi's passat per aquí...tú sí que tens un blog al.lucinant! I els teus dibuixos, són una passada...moltes gràcies pels teus compliments, sóc jo que et felicito a tú...i a partir d'avui seguiré el teu blog!

    I sí que sóc una mica de Rocafort, sí! Encara que només sigui algún cap de setmana de tant en tant...un petó molt gran!!

    ResponElimina
  7. Sasek era molt bo, però a més la revisió de la seua obra ens mostra un tipus de turisme que ja no existeix: era el principi del guiris, que anaven substituint al grans viatgers.

    ResponElimina
  8. Viatjar es pot fer de moltes maneres... Jo cada nit faig uns viatges internàutics impressionants i aterro en un llocs fabulosos i molt interessants, com ara el teu bloc! Em vaig treure un targeta multiviatge per venir sovint :)

    ResponElimina
  9. Leblansky: Em fa l'efecte que si el pobre Sasek veiés com està el turisme avui en dia, cauria de cul: masificació, aeroports blindats per por al terrorisme, globalització...adoro la imatge romàntica dels guiris que ell dibuixa, perquè ell mateix és un guiri, que explica en primera persona el seu viatge...potser el què hauria de comprar jo, és un bitllet a la màquina del temps! jajaaj :-)

    ResponElimina
  10. meloenvuelve: Sort en tinc jo d'això...donada la meva escassa economia per fer el viatje a Islàndia que jo voldria, sempre ens quedarà el ciberespai, on no cal facturar ni passar controls policials...qui no es consola és perquè no vol! ;-)
    Petonets.

    ResponElimina
  11. Me'n alegro que t'agradin Monty...admiro els dibuixos de Sasek i són dels que vaig guardar primer a la maleta...sembla mentida que hagi tardat tant de temps a fer-li una entradeta...mira que s'ho valen eh? Petonets!

    ResponElimina
  12. Ei! Jo tenia a casa els meus pares "Esto es Roma"! M'agradava molt, però hi havia una pàgina que em feia por… Sortia aquella pedra rodona, amb cara de lleó, crec, que té la boca oberta i que la tradició diu que els que no són mentiders no els passa res, però als mentiders… el lleó se'ls menja la ma! Passaré per casa els pares a veure si el puc recuperar!

    ResponElimina
  13. CAROLA RIBAS: Qué xulo! Me'n alegro d'haver-te'n fet memòria...em sap greu pels teus pares, que potser els agradava tenir-lo ;-P

    Petons

    ResponElimina

Si has passat per aquí i vols afegir alguna cosa o donar la teva opinió, estaré molt contenta de llegir-te i fins i tot de contestar-te; Gràcies!